Un vâsco-cuplaj (cuplaj hidraulic) poziționat în fața diferențialului din spate utilizează ulei cu vâscozitate ridicată pentru a transfera puterea de antrenare. Când se produc variații de rotație între pneurile din față și cele din spate, efectul de forfecare cauzat de rotirea roții încălzește uleiul și îl determină să se dilate. Presiunea rezultată din dilatatarea uleiului, este cuplarea unui ambreiaj cu mai multe discuri, care transferă cuplul catre roțile din spate.
Această funcție asigură o pornire lină pe drumurile alunecoase acoperite cu zăpadă sau noroi. Aplică rapid frâna pe roata care patineaza în timp ce concentrează puterea de antrenare pe roata opusă și îmbunătățește performanța prin utilizarea controlului tracțiunii pentru a limita pierderea cuplului motorului.
Controlul prin feedback folosit la vehiculele care au tracţiune integrală mereu distribuie cuplul către roţile din spate după ce detectează că roţile din faţă patinează. Acest sistem anticipează controlul tracțiunii în funcție de suprafața de rulare, controlează cuplul motor, poziția volanului și alți factori și distribuie cuplul către roţile din spate înainte de pierderea aderentei. În loc să acţioneze după pierderea aderenţei, controlează vehiculul pentru a preveni pierderea acesteia, ducând, în primul rând, la o stabilitate mai mare.
Cele trei valori inerente ale ALLGRIP SELECT. Distracția de a conduce, Liniștea sufletească și Eficiența ridicată a combustiei pot fi realizate prin selectarea modului. Selectarea modului vă permite să experimentați diferite stiluri de conducere pentru situații diferite.
Sistemul sinergetic de control al vehiculului este o funcţie folosită pentru a stabiliza tracţiunea prin monitorizarea condiţiilor de condus printr-un senzor al unghiului de direcţie, senzorul centrifugal şi alte sisteme, controlând sinergetic tracţiunea integrală şi servodirecția.
Sistemul sinergetic de control al vehiculului controlează forța servodirectiei și cuplul roților din fața și din spate, suprimă orice tendinţă a vehiculului de a derapa înainte să intervină controlul ESP şi asigură o manevrabilitate sporită.
Spre exemplu, când se produce o supravirare, roţile din spate aflate pe punctul de a aluneca sau de a se învârti pe partea exterioară, sistemul sinergetic de control al vehiculului acționează asupra servodirecției și simultan alocă cuplul motor către roțile din față. Cazul opus, când există o subvirare, roțile din față pierd aderența și vehiculul tinde să părăsească suprafața de rulare, sistemul sinergetic de control distribuie cuplul către roțile din spate pentru a stabiliza vehiculul.
De asemenea, în cazul în care se forțează tendința de subvirare, ce se produce din cauza distribuției cuplului mai mare pe roțile din spate în raport cu cele din față, este necesară o forță mai mare pentru a vira, VDSC alocă un cuplu mărit servodirecției. Sistemul sinergetic de control al dinamicii vehiculului este, în principiu, un sistem pentru a asista condusul stabil şi nu este creat pentru a creşte limitele impuse asupra performanţei tracţiunii şi a virajelor.
Cele trei valori inerente ale ALLGRIP SELECT. Distracția de a conduce, Liniștea sufletească și Eficiența ridicată a combustiei pot fi realizate prin selectarea modului. Selectarea modului vă permite să experimentați diferite stiluri de conducere pentru situații diferite.
ESP® optimizează la maxim controlul fiecărui mod al tracțiunii ALLGRIP.
Ȋn modul SPORT, acționarea ESP®-ului este redusă punând în valoare plăcerea condusului sportiv.
Ȋn modul SNOW, ESP®-ul acționează mai eficient pentru a mări stabilitatea mașinii.
Ȋn modul LOCK, ESP®-ul îmbunătățește performanțele tracțiunii, intervenind asupra roților care patinează și redistribuie cuplul către roțile cu aderență, iar dacă acest cuplu este prea mare, reduce cuplul motor.
ESP® (Electronic Stability Program) – Controlul tracțiunii *ESP – este marcă înregistrată “Daimler AG” Gradul de reducere a cuplului motorului, roțile care frânează și forța de frânare a acestora variază în funcție de condițiile de rulare.
ESP® este în esență un sistem care ajută pentru o conducere stabilă. În cazul alunecării sau derapării care depășesc limitele aderenței dintre anvelope și suprafata drumului, ESP® va funcționa în continuare, dar poate să nu fie eficientă.
ESP® (Electronic Stability Program) – Controlul tracțiunii *ESP – este marcă înregistrată “Daimler AG”
Gradul de reducere a cuplului motorului, roțile care frânează și forța de frânare a acestora variază în funcție de condițiile de rulare.
ESP® este în esență un sistem care ajută pentru o conducere stabilă. În cazul alunecării sau derapării care depășesc limitele aderenței dintre anvelope și suprafața drumului, ESP® va funcționa în continuare, dar poate să nu fie eficientă.
Cele trei valori inerente ale ALLGRIP SELECT. Distracția de a conduce, Liniștea sufletească și Eficiența ridicată a combustiei pot fi realizate prin selectarea modului. Selectarea modului vă permite să experimentați diferite stiluri de conducere pentru situații diferite.
Pentru a amplifica plăcerea de a conduce, sistemul de propulsie este controlat în modul SPORT. Modifică performanţa acceleraţie-cuplu la o turaţie redusă şi medie a motorului pentru a oferi o experienţă de condus cât mai sportivă. Iar în cazul vehiculelor CVT, ajută, la menţinerea turaţiei motorului la nivele mai mari, îmbunătăţeşte acceleraţia şi oferă o experienta de condus mai sportivă.
Cele trei valori inerente ale ALLGRIP SELECT. Distracția de a conduce, Liniștea sufletească și Eficiența ridicată a combustiei pot fi realizate prin selectarea modului. Selectarea modului vă permite să experimentați diferite stiluri de conducere pentru situații diferite.
Sistemul 4WD part-time plasează o cutie de transfer între puntea fața și puntea spate, pe care o folosește pentru a comuta între 2WD și 4WD, după cum este necesar. În modul 4WD, sistemul conectează direct roțile din față și din spate, ceea ce face posibilă distribuirea echilibrată a cuplului motor la toate cele patru roți în mod egal și fără pierderi.
Sistemul 4WD full-time cu un diferențial central distribuie cuplul la rotile din față și din spate folosind diferențialul central fără a se baza pe controlul electronic. Diferențialul central compensează variațiile dintre viteza roților din față și a celor din spate și anulează fenomenul de “frânare pe colț strâns” care dă senzația că frânele sunt aplicate atunci când se virează în unghiuri ascuțite. Dacă doar o roată alunecă, LSD (Limited Slip Differential) limitează mișcarea diferențialului și transferă puterea de antrenare către o altă roată.